Voor onze opdrachtgever, Greenwheels zoeken wij een enthousiaste, leergierige Ads & Analytics Marketeer die graag de digital buyer journey verder wil optimaliseren om zo autobezit te verminderen.
De organisatie
Steden leefbaarder maken, dat is wat we doen. En daar werken we bij Greenwheels elke dag hard aan. Voor elke Greenwheels-auto verdwijnen 11 andere auto’s van straat, hiermee creëren we ruimte in onze steeds drukker wordende steden. Wij weten dat je niet per se een auto hoeft te bezitten om er toch gemakkelijk gebruik van te kunnen maken.
We groeien harder dan ooit, we bereiken steeds meer mensen met onze duurzame en innovatieve mobiliteitsoplossingen. En onlangs zijn we benoemd tot een van de meest inspirerende organisaties van 2022. We zijn een informele organisatie in hartje Rotterdam, waar het elke dag Casual Friday is. De Rotterdamse cultuur zie je terug in onze organisatie. We houden van korte lijnen en zijn pragmatisch.
Functie
Om het huidige succes van Greenwheels in Nederland te ondersteunen en te behouden, beheer jij de paid online media campagnes. Jij creëert en optimaliseert deze campagnes op Google Ads, social media en via third parties. Je raakt enthousiast van bid prijzen, ad copy en CRO en weet een transparante rapportagestructuur te creëren die bereik, clicks en conversies combineert. Adverteren zonder tracking is hetzelfde als budget weggooien, daarom richt je jezelf ook op onze GTM- en GA4-tracking. Je helpt onze product owners met het opzetten en waar nodig analyseren van app- en webapp-funnels. Je zorgt dat we onze online advertising spend afzetten tegen ons belangrijkste KPI’s zoals CPI, CPA en houdt cruciale web- en app-events scherp in de gaten.
Werkzaamheden:
- Je start de dag met het analyseren van de data en resultaten van de online marketingcampagnes die recent zijn opgezet.
- Met deze inzichten optimaliseer je de lopende Meta Ads of Google Adscampagnes.
- Om 11 uur heb je een afspraak met de Product Owner om de nieuw opgezette events en funnels door te spreken.
- Je werkt woensdag op kantoor en om 12 uur ga je gezellig lunchen met je collega’s.
- In de middag bespreek je met het Build Measure Learn-team de A/B-testen van de Ad Copy en daarna ga je verder met het opzetten van een hyper local advertising-campagne voor de nieuwe auto’s die we in Nederland hebben geplaatst.
- Je bereidt de afspraak voor morgen voor wanneer je met twee andere digital marketeers een nieuwe journey voor sleepers gaat optimaliseren.
- Aan het eind van de dag ga je voldaan naar huis. Je realiseert je dat jij de onbegrensde mogelijkheden van deelmobiliteit in Nederland laat zien.
- En dat je daarmee mensen helpt de keuze te maken over te stappen van autobezit naar autodelen. Zo ontstaat er meer ruimte op straat, ruimte die we veel beter kunnen gebruiken dan voor stilstaande auto’s.
Profiel
- Minimaal 4 jaar ervaring met het opzetten en optimaliseren van Google Ads-campagnes; heb je vaker ingelogd op de business manager van META en de ad sectie van LinkedIn dan je kan herinneren;
- Begrijp je de (technische) aspecten van het volgen en opzetten van events en doelen;
- Vind je het leuk om op een verjaardag uit te leggen wat een datalayer-push is en doet;
- Ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom GTM en GA4;
- Kijk je er naar uit om gedrags- en contextuele advertising optimaal in te zetten;
- BONUS: je hebt ervaring met BI en reporting tooling zoals Tableau, Google Data Studio, Power BI;
- BONUS: je bent een Google Ads gekwalificeerd specialist.
Als persoon:
- Ben je niet bang om te leren en iets nieuws te proberen;
- Heb je een hands-on en let’s do it mentaliteit;
- Duik je graag in data en ben je analytisch sterk;
- Weet je anderen mee te nemen en te overtuigen van je verhaal en ideeën;
- Beschik je over uitstekende communicatie- en presentatievaardigheden in het Nederlands en Engels.
Wij bieden:
Veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Uitstekende pensioenregeling, 25 vakantiedagen (bij 40 uur) en mogelijkheid om bij te kopen. Gratis toegang tot onze fitnesszaal. Korting op het Greenwheels tarief. Flexibiliteit in werkplek en werktijden. Werken met de laatste technologieën.Diverse opleidingsmogelijkheden die je verder brengen. Werken vanuit huis en op een gezellige werkplek in hartje Rotterdam, op een paar minuten lopen vanaf Centraal Station. Salaris tussen € 3.300 -€ 5.100 per maand.
Interesse?
Spreekt deze functie je aan en herken je jezelf in het profiel? Dan vragen wij je zo snel mogelijk te reageren. Je kunt jouw CV met korte motivatie sturen aan: luise.jeunink@idealisk.nl. Voor informatie kun je bellen met Luise Jeunink op 06-46114006. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet.