Voor onze opdrachtgever, het Koninklijk Conservatorium Den Haag zoeken wij een proactieve, enthousiate Hoofd Marketing & Communicatie. Je bent verantwoordelijk voor de marketing- en communicatiestrategie voor het Koninklijk Conservatorium (KC).
Organisatie
Het Koninklijk Conservatorium (KC) en de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) vormen samen de Hogeschool der Kunsten Den Haag. De Hogeschool biedt een breed scala aan kunstopleidingen aan circa 1800 studenten. Daarnaast verzorgen we
vooropleidingen aan jonge leerlingen in combinatie met primair en voortgezet onderwijs. In samenwerking met de Universiteit Leiden is de Academie der Kunsten opgericht, waar minorprogramma’s, masteropleidingen en doctoraatstrajecten worden gegeven. Studeren aan het Koninklijk Conservatorium betekent studeren aan het oudste conservatorium van Nederland, waar experiment en vernieuwing hand in hand gaan met traditie en ambacht. Een inspirerende leeromgeving waar internationale topmusici en topdansers lesgeven. Ons onderwijs en onderzoek gaat over scheppen, herscheppen enpresenteren. Dat gebeurt in huis en daarbuiten, samen met andere organisaties, instellingen en vakgenoten in binnen- en buitenland. De leeromgeving en de professionele muziek- en danspraktijk lopen voortdurend in elkaar over. De opleidingen zijn gebaseerd op een sterke driepoot van onderwijs, onderzoek en productie. Deze elementen vormen het DNA van ons instituut.
Functie
- Je geeft leiding aan een team van 4 medewerkers en diverse (freelance) zelfstandigen die samen (project) opdrachten uitvoeren.
- Je bent daarnaast functioneel leidinggevende van 2 medewerkers van de afdeling Fondsenwerving waarmee de afdeling nauw samenwerkt. Vanuit deze
hoedanigheid onderhoud je contact met betrokken steunstichtingen. - Je bent verantwoordelijk voor de marketing- en communicatiestrategie van het KC. Samen met het Hoofd Marketing & Communicatie (M&C) van de Koninklijke
Academie van Beeldende Kunsten (KABK) ben je verantwoordelijk voor de M&C
strategie van de Hogeschool der Kunsten (HdK) in het geheel. Je weet daarmee
de positie, profilering en naamsbekendheid van het instituut verder uit te bouwen. - Je overlegt hiervoor regelmatig met je collega van de KABK om de consistente (crisis) communicatie op HdK niveau te borgen en neemt daarin samen de
leiding. - Je zet met je team diverse marketingmethoden in ten behoeve van de werving van nieuwe studenten.
- Je bent een drijvende kracht achter de inzet van interne communicatie om de verbondenheid binnen het KC als ook de interfaculteiten van de HdK te
versterken. - Je biedt advies en ondersteuning aan directie van het KC en het College van Bestuur ten aanzien van interne en externe communicatievraagstukken en draagt
zorg voor de uitvoering daarvan. - Je werkt samen met de hoofden en coördinatoren van de onderwijs- en stafafdelingen van het KC en indien nodig op HdK niveau.
- Je rapporteert en adviseert gevraagd en ongevraagd aan de directie en het College van Bestuur ten aanzien van jouw beleidsterrein.
Profiel
- WO werk- en denkniveau en relevante werkervaring als hoofd Marketing & Communicatie, bij voorkeur in de onderwijs- of kunstsector.
- Je hebt kennis van en een visie op interne en externe (marketing) communicatie, merk-management, online- en offlinekanalen, marketinginformatie/data.
- Je zorgt voor strategie en heldere kaders, stelt doelen en ziet kansen op profilering in binnen- en buitenland
- Je bent een daadkrachtige, inspirerende en verbindende leidinggevende die het beste uit je team weet te halen en mensen coacht bij hun professionele ontwikkeling. Naast je leidinggevende rol, werk je in het team ook mee op het
vlak van diverse projecten. - Je hebt ervaring in het aansturen en organiseren van projecten en evenementen.
- Je hebt ervaring met het opstellen en bewaken van meerjarenplannen, begrotingen en budgetten.
- Je bent intercultureel sensitief en staat voor het belang van diversiteit en inclusie in een organisatie.
- Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.
- Je beschikt over competenties als gedreven, energiek, stressbestendig en verbindend. Je bent een netwerker pur sang en werkt met passie aan je vak.
Wij bieden
- Een boeiende en dynamische functie in een internationale en creatieve werkomgeving, een prettige werksfeer en de kans om een bijdrage te leveren aan
de ontwikkeling van jonge talenten. - Een salaris van maximaal € 6.064,86 bruto per maand (schaal 12 cao-hbo) bij een volledige werkweek. De hoogte van je salaris hangt af van je opleiding en
werkervaring. - De cao-hbo kent onder andere een ruime verlofregeling, 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering. Het is mogelijk tegen gunstige voorwaarden deel te
nemen aan een ziektekostenverzekering. - Daarnaast is het mogelijk om arbeidsvoorwaarden, zoals salaris en verlof, via een keuzemodel tegen elkaar uit te ruilen.
Interesse?
Spreekt deze functie je aan en herken je jezelf in het profiel? Dan vragen wij je zo snel mogelijk te reageren. Je kunt jouw CV met korte motivatie sturen aan: luise.jeunink@idealisk.nl. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet. Voor vragen over de functie of over de procedure kun je contact opnemen met Luise Jeunink van Idealisk, via telefoon 06-46114006.
#marketing #communicatie #vacature #Denhaag #kunst #cultuur #onderwijs