Voor onze opdrachtgever zoeken wij een enthousiaste en ervaren Online Performance Marketeer.
Organisatie
Onze opdrachtgever is Fortune Coffee. Een organisatie die van koffie, en alles er omheen, een feestje maakt. Hun passie voor koffie zie je overal in terug. Van de lekkerste melanges tot en met onze koffieautomaten die ze verkopen aan bedrijven. Dit alles doen zij met elkaar samen, met collega’s op de Centrale Organisatie en onze regionale ondernemers en hun medewerkers in het hele land. Op de Centrale Organisatie in Zoetermeer werken 45 enthousiaste medewerkers om de ondernemers te helpen bij o.a. hun verkoopkansen, marketing en inkopen.
Functie
Je maakt deel uit van de afdeling Marketing, een professioneel, enthousiast en ambitieus team. Als Online Performance Marketeer ben je verantwoordelijk voor de resultaten van de online campagnes. Je zorgt voor optimale online vindbaarheid, merkbeleving en traffic naar de website.
Je weet wat je moet inzetten om meer traffic te realiseren naar de website vanuit SEA, display advertising, paid social campagnes, YouTube, affiliate marketing en andere kanalen. Vanuit jouw ervaring weet je dan ook precies hoe je campagnes moet vormgeven en optimaliseren. Van strategie naar operationalisatie. Je werkt samen een online marketing bureau die je dagelijks aanstuurt om de doelstellingen op het gebied van traffic en conversie te behalen. Verder werk je nauw samen met een social marketeer, website & e-commerce marketeer, met project marketeers en je collega’s van het klantenserviceteam.
Je werkzaamheden:
- Landelijke campagnes: Het hele jaar rond lopen er bij ons landelijke acties. Soms gericht op leadsgeneratie, soms gericht op merkbekendheid, andere zijn weer meer gericht op het laden van onze marktpositionering. Als een conversion rate specialist (CRO) weet je welke kanalen en technieken je in moet zetten om de campagnedoelstellingen te realiseren.
- Regionale campagnes: Naast de landelijke campagnes draaien we ook campagnes om specifieke regio’s te ondersteunen. Jij weet die lokale doelgroepen en zoekstrings als geen ander te identificeren en te converteren naar traffic naar de juiste landingspagina’s.
- Rapportage en verbetervoorstellen: Je analyseert, rapporteert en presenteert de prestaties van alle campagnes. Op basis van je bevindingen kom je met onderbouwde nieuwe initiatieven om bereik, conversie en efficiëntie van de activiteiten te verbeteren.
- Arbeidsmarkt wervingscampagnes: We groeien hard. We zijn dan ook regelmatig op zoek naar nieuwe medewerkers en franchiseondernemers. We willen onze online werving professionaliseren en effectiever maken. Jij ontwikkelt, implementeert met onze HR afdeling effectieve campagnes die je continu optimaliseert.
Profiel
Voor deze functie zoeken wij iemand die past in dit profiel:
- Een afgeronde HBO-opleiding
- Minimaal 3 jaar relevante ervaring:
- Je hebt ervaring in het aansturen van een online bureau, en de productiebegeleiding van online campagne-uitingen
- Je hebt kennis van campagnestrategieën, doelgroepsegmentatie, campagne funnels, online klantreis, conversieoptimalisatie
- Je hebt ervaring met applicaties zoals Analytics, Facebook Businessmanager, LinkedIn Campaign manager, datastudio
- Je bent betrouwbaar in je budgetten, planningen en deadlines
- Je schrijft goed Nederlands
Wij bieden
Een gevarieerde en uitdagende functie voor 32-40 uur met eigen verantwoordelijkheid, in een prettige werkomgeving. Een werkomgeving met fijne collega’s, mooie uitdagingen en kansen om je verder te ontwikkelen. Daarnaast een marktconform salaris en leuke extra’s.
Interesse?
Spreekt deze functie je aan en herken je jezelf in het profiel? Dan vragen wij je zo snel mogelijk te reageren. Je kunt jouw CV met korte motivatie sturen aan miranda.lubbers@idealisk.nl. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet. Voor vragen over de functie of over de procedure kun je contact opnemen met Miranda Lubbers van Idealisk, via telefoon 06-36498919.