Voor onze opdrachtgever de Nationale Postcode Loterij, zoeken wij een conversie en data gedreven, ambitieuze, enthousiaste en energieke marketeer, die non-stop buiten de gebaande paden denkt en altijd gaat voor het beste resultaat. Je ben gericht op het werven en behouden van duurzame leads en abonnementen.
Organisatie
De organisatie is de Nationale Postcode Loterij. Met ruim 600 ambitieuze collega’s werk je dagelijks aan hun missie: fondsen werven voor onze goede doelen en bekendheid geven aan hun werk, door het organiseren van een loterij.
Functie
Als marketeer en je verantwoordelijk voor het bedenken, ontwikkelen, coördineren en uitvoeren van marketingcampagnes om nieuwe deelnemers en leads voor de loterij te werven. Samen met een creatief team breng je de marketingplannen tot leven in campagnes. Daarnaast monitor je de campagnes en stuur je samen met je collega’s aan op conversie optimalisatie voor het maximale resultaat: zoveel mogelijk duurzame leads en abonnementen verkopen en behouden. Als Senior Campagne Marketeer heb je de key position tussen strategische aansturing en campagne ontwikkeling.
- Bepaal je op basis van data, een grote dosis lef en creativiteit de strategie van het project of campagne, radio, tv, dm, tm die je coördineert
- Zorg voor een optimalisering van de uitvoering en dat elk kanaal optimaal benut wordt.
- Ben je sparringpartner en voor het online en offline mediabureau en interne afdelingen zoals het Concept Center, Dataservice, Marketing Intelligence & Technologie.
- Werk je nauw samen met het online team, gespecialiseerd in o.a. search, e-mail en conversie optimalisatie.
- Jij onderzoekt welke richting het beste werkt als het gaat om het aanboren van nieuwe doelgroepen
- Je stuurt aan op conversie optimalisatie, de beste besteding van je marketing budget en stuurt aan op ROI
- Je bent op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en kansen
- Zorg je samen met de analisten dat de juiste KPI’s worden gemeten
- Kom je proactief met out of the box ideeën om meer loten en leads te genereren.
Profiel
De kandidaat die wij zoeken past in dit profiel:
- Heb je HBO/WO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar werkervaring op marketinggebied, bij voorkeur opgedaan. in een datagedreven commerciële marketing omgeving.
- Heb je de drive en energie om steeds weer opnieuw campagnes te sturen, te optimaliseren en te innoveren.
- Ben je uitstekend in staat om projectmatig om veel verschillende teams en specialisten aan te sturen.
- Ben je conversie gedreven, leergierig en ligt jouw focus op het eindresultaat.
- Ben je scherp, analytisch en creatief en heb je hierin aantoonbare successen behaald.
- And last but not least; je bent maatschappelijk betrokken en je hebt een warm hart voor de goede doelen die de Loterij steunt.
Wij bieden
Je gaat werken in een professionele organisatie met fijne, mensgerichte collega’s. Met het verdiende geld worden veel belangrijke projecten op het gebied van mens en natuur, cultuur, gezondheid en welzijn mogelijk gemaakt. Je werkt vanuit ons meest duurzaam vernieuwde pand van Nederland, op loopafstand van station Amsterdam Zuid. Naast een goed salaris en een goede en stabiele pensioenregeling hebben wij ook andere aantrekkelijke – unieke – arbeidsvoorwaarden. Zo krijg je een OV-vrijkaart en heb je regelmatig contact met de goede doelen die dankzij de inleg van de deelnemers door de Goede Doelen Loterijen gesteund worden. Ook mag je vrijwilligerswerk doen in Loterijtijd en kan je jezelf via onze Lottery Academy blijven ontwikkelen. We bieden je graag de mogelijkheid om lekker te kunnen bewegen. Normaal gesproken bieden we bootcamp-, kickboks- en yogalessen aan, op dit moment kan je online lessen en gezondheidsprogramma’s volgen.
Interesse?
Spreekt deze functie je aan en herken je jezelf in het profiel? Dan vragen wij je zo snel mogelijk te reageren. Je kunt jouw CV met korte motivatie sturen aan luise.jeunink@idealisk.nl. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet. Voor vragen over de functie of over de procedure kun je contact opnemen met Luise Jeunink van Idealisk, via telefoon 06-46114006.